Wednesday, March 21, 2012

KURAPAK SASTERA


Sebahagian peserta tua dan muda, ceramah yang diadakan di Tingkat 1 Dewan Bahasa dan Pustaka.


Peserta wanita tekun menyemak kertas kerja yang diedarkan.




Antara pengiat sastera termasuk pensyarah universiti.




Pembentang kertas kerja Profesor Dr Sahlan dan Dr Noriah. Pengerusinya saudara Khamis.




Saya bersama penulis novel Dato Haji Muslim dan penulis Awang Chong Ah Fook



Sudah hampir tiga bulan saya tidak memasukkan apa-apa tulisan dalam blog ini. Sekarang saya menghdapai masalah apa patut saya dulukan kerana saya mempunyai banyak bahan. Fikir punya fikir saya masukkan dulu kegiatan yang saya ikuti hari ini. Petang tadi saya menghadiri ceramah sastera di Dewan Bahasa dan Pustaka anjuran Asterwani. Kegiatan itu mengupas novel baru tulisan Dato Paduka Haji Muslim Burmat bertajuk Di Sini Pohon-Pohon Berlari. Pemakalahnya ialah Profesor Dato Dr Haji Sahlan Mohd Saman dan Dr Norian Taslim kedua-duannya pensyarah dari UBD.

No comments: