Friday, December 16, 2011

CUTI HUJUNG TAHUN


Tenang fikiran bila berada di kawasan percutian seperti ini.


Deru angin laut mengurangkan tekanan yang membebani badan. Ini ialah lokasi percutian dalam negeri. Jadi apa bezanya dengan bercuti di luar negeri?


Bernang di dalam kolam air panas. Setelah itu berendam di kolam yang mengeluarkan buih dan mengurut bahagian badan yang lenguh.

Seorang pegawai insuran dari Singapura terkedu melihat kehadiran life planner yang amat sedikit bilangannya menghadiri taklimat bulanan. Katanya di Singapura bulan Disember adalah bulan yang amat sibuk. Ramai planner di Singapura mahu buat submission pada saat akhir. Berbeza dengan di Brunei. Disember adalah bulan cuti. Jadi kelihatannya dia tidak ada mood untuk beri taklimat panjang. Taklimat sejam berakhir kira-kira sepuluh minit saja.

Sekarang ialah pertengahan bulan Disember. Masih ada lagi masa bercuti. Biasanya keluarga bercuti mengikut jadual cuti sekolah. Sekolah buka dalam masa dua minggu lagi. Soalnya ke mana hendak di tuju. Kalau mahu budget holiday pergi saja bercuti dalam negeri. Tidak perlu tambang. Tidak perlu belanja hotel. Kalau ada pun tidak se mahal pergi keluar negeri.
Tempat terdekat di luar negeri ialah Kota Kinabalu dan Miri. Bila pergi ke sana yang difikirkan ialah tersekat di perjalanan. Apa lagi dua tiga hari sebelum hari Krismas dan tahun baru masihi 2012. Nah cuba fikirkan cuti dalam negeri kalau inda mau terus berkurung dalam rumah.

No comments: