Friday, December 2, 2011

DARI DIA KITA DATANG, PADANYA JUGA KITA KEMBALI


Allahyarham Tuan Haj Abdul Wahab Mohamad bersama mantan Pengarah Radio Televisyen Brunei Dato Paduka Awang Haji Alidin bin Haji Othman.


Ada sesuatu yang disampaikan oleh Allahyarham Tuan Haji Wahab kepada Awang Haji Idris Abdul Rahman mantas Pengurus Operasi Teknikal RTB.



Allahyarham Awang Haji Abdul Wahab bersama warga tua RTB bergambar di hadapan Dewan Raya. Di belakang berbaju cerah ialah Awang Haji Adnan Haji Hassan. Dia juga sudah kembali ke rahmatullah baharu-baharu ini. Saya berdiri di belakang no 2 dari kiri.





Semoga rohnya dicucuri rahmat. Itulah sahaja ucapan terakhir buat mentor saya Tuan Haji Abdul Wahab Muhammad yang kembali ke rahmatullah petang kemarin 1hb Disember 2011. Saya sempat mengunjunginya di RIPAS pada hari Selasa sebelumnya. Ketika itu dia sudah uzur. Masa bertugas dulu dia tidak lokek memberi nasihat kepada saya. Dia ada memberikan secebis kertas yang ditulis dengan tangannya sendiri. “Hati-hati menjalankan tugas. Banyak yang cuba menjatuhkan kitani.” Itu pesanannya sebelum menyerahkan kerusi Pengurus Penerbitan Rancangan TV dan masuk ke dunia pesaraan wajib.








Jasanya terlalu banyak untuk dikenang bukan saja bagi kerabat Radio Televisyen Brunei malah juga negara. Siapa tidak kenal Bujang Sigandam. Itulah perahan ilhamnya dan ditulis minggu demi minggu dan terkenal hingga masa ini.








Selamat jalan tokoh yang ku sanjung tinggi

No comments: