Wednesday, November 23, 2011

MENCAWANG KELUARGA


Kenapa kurang senyum? Berdebarkah untuk menjadi seorang isteri?. Melly anak saudara angkat saya.


Menyarungkan cincin perkahwinan ke jari suami Mohd Halem Sani




Antara keluarga yang hadir. Yang berbaju biru ialah abang saya Haji Sablee yang mengasuh Melly (bersama isteri - isteri sudah meninggal). Sekarang dia di bawah tanggungjawab suami. Jangan lupa orang yang mengasuh kau Melly.




Dengan sekali lapaz sah Mohd Halem Sani menjadi suami kepada Melly Abdullah.


19hb November lalu saya ke KK. Saya hampir terperangkap dalam banjir kilat dalam Bandar. Hujan mencurah-curah. Kata orang di sana jarang hujan sebegitu lebat. Semasa hujan lebat saya berada di dalam 1 Borneo. Saya ingat bunyi hujan yang mencurah itu sebahagian dari dekor dalam shopping centre itu. Rupanya hujan lebat betul-betul.

Saya ke KK menghadiri perkahwinan anak angkat abang saya. (kira anak kemanakan saya juga)Namanya Melly. Suaminya, Mohd Halem orang Johor. Nikah di mesjid negeri di Sambulan. Ibu Melly meninggal dunia ketika dia dilahirkan. Maka isteri abang saya (ipar) memeliharanya. Sekarang ipar saya juga telah meninggal dunia.


Dengan perkahwinan ini tercabang lagi pelbagai ethnik yang menjadi kaum kerabat. Melly berdarah Dusun. Suaminya mungkin Bowian Singapura-Johor.. Di kalangan keluarga ada yang berkahwin dengan Kadazan Dusun, Rungus, Jawa, Brunei dan bermestautin di Kedah, Johor, Sabah, Brunei.

No comments: