Friday, March 11, 2011

ULANG TAHUN PERKAHWINAN


Hari ulang tahun perkahwinan saya terasa nikmatnya dengan kehadiran lima orang cucu.


Majlis ringkas itu diadakan secara mendadak. Mana-mana saja yang dapat hadir.



Doa selamat diketuai oleh anak saya Ilham Hidayat. Di pangkuan atu ialah cucu yang baru hendak pandai berdiri di pangku oleh mamanya (isteri Ilham).



Sajian yang sedarhana. Di hujung majlis abis jua. Syukur alhamdulillah.



Anitah ahli keluarga yang sempat hadir di majlis sambutan ulang tahun perkahwinan ke 36 tahun.

Kemarin 10hb Mac 2011 adalah hari ulang tahun perkahwinan saya. Sudah 36 tahun saya hidup bersama isteri. Cabaran hidup memang ada. Semuanya itu menambahkan kebahagian rumahtangga. Kami mengadakan doa kesyukuran ringkas. Yang seronoknya ialah melihat telatah cucu-cucu yang baru kan pandai berdiri dan merunggau.
Tahun tahun dulu inda pernah saya mengadakan majlis doa ulang tahun perkahwinan. Kali ini kebetulan doktor mengsahkan bahawa isteri saya "clear" dari mengidap penyakit jantung (sebenarnya atinya abak-abak saja). Jadi isteri berniat untuk baca doa selamat dan kebetulan hari itu adalah hari ulang tahun perkahwinan kami ke 36 tahun.

No comments: