Sunday, March 6, 2011

TITIH LUTANAN


Teman baik saya Pg Haji Aji bersama isteri yang menyandang tempat pertama peraduan menulis rencana Tata Rakyat.



Kuasa wanita. Timbalan Menteri Kebudayaan Belia dan Sukan Datin Hajah Adina menyampaikan ucapan penutupan sementara di belakangnya Hajah Aminah, Pmk Pengarah DBP sebagai penganjur.



Sebahagian dari rakan-rakan penulis. Gambar ini dirakam sebelum mengumuman pemenang. Pasti hati berdemar menunggu-nunggu keputusan.

Malam 6hb Mac 2011, alhamdulillah, rezeki saya bertambah seribu ringgit. Wang itu dari hadiah mendapat tempat ketiga dalam Peraduan Menulis Rencana Tata Rakyat yang penyampaian hadiahnya berlangsung beberapa jam tadi di Dewan Persidangan Antarabangsa Berakas. Majlis itu juga sebagai penutup rasmi Pesta Buku 2011. Selain wang tunai saya juga menerima sijil dan plague.
Rencana yang menyandang tempat pertama ditulis oleh rakan saya Pengiran Haji Aji bin Pengiran Haji Mohd Tahir. Hadiahnya ialah wang sebanyak tiga ribu ringgit, plague dan sijil. Rencana saya bertajuk Titih Lutanan. Ini kali pertama saya menulis dalam genre ini. Saya kena semak di mana kekuatan dan kelemahannya. Mudah-mudahan jika bahan itu diterbitkan menjadi buku, rencana itu akan menjadi kenangan hidup saya dan genarasi yang akan datang.
Majalis disempurnakan oleh Timbalan Menteri Kebudayaan Belia dan Sukan YM Datin Hajah Adina bte Haji Othman.

No comments: