Friday, January 14, 2011

KURSUS WARTAWAN


Penuh konsentrasi menyelesaikan tugasan. Tidak payah latihan itu. Dalam suasana sebenar awda akan menghadapi dateline yang lebih ketat.


Hanya seorang pelatih lelaki saja yang menyertai Klinik Kewartawanan ini. Walau bagaimanapun dia mendapat kerjasama dari peserta perempuan dalam menyiapkan tugasan.



Wajah-peserta perempuan. Tiga empat tahun akan datang mereka ini akan dapat dilihat dalam majlis-majlis besar negara bagi membuat liputan berita.



Ada dua tiga sijil lagi yang saya terima pada penghujung tahun 2010 yang melibatkan saya dalam Seminar kebahasaan.

Dalam masa yang sama saya juga mengendalikan kursus, bengkel dan klinik. Ole-ole dari Bengkel/Seminar /Kursus ini saya gunakan untuk bahan percakapan dalam saya mengendalikan Bengkel, Seminar atau Kursus. Ada penurunan ilmu di sana

Hujung tahun lepas (2010) saya menjalankan Klinik Kewartawanan bagi pelatih-pelatih wartawan yang baru berkhidmat dengan Jabatan Penerangan. Klinik itu adalah sesi asas bagi peserta mengenali dunia wartawan. Harap-harap mereka tidak akan menghadapi kejutan atau culture shock semasa menjalankan tugas mencari berita.

No comments: