Sunday, March 7, 2010

UNDANGAN RAMPAI PAGI



Buku ini mengandungi 322 muka surat dengan kata pendahuluan oleh mantan Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka YM Dato Paduka Awang Haji Alidin bin Haji Othman.



Bersama pengacara Rampai Pagi Fakrul Razi dan Fadzillah pada 1hb Mac 2010

Saya diundang ke Rampai Pagi TV pada 1hb Mac 2010 yang lalu. Terima kasih kepada Penerbitnya Mutalib Abdul Wahab. Undangan itu bertujuan untuk mendekati buku Katak Atas Tempurung yang baru dilancarkan. Pengacara pada pagi itu ialah Fakrul Razi dan Fadzilah. Banyak yang kami perkatakan. Pekurapakan bermula jam 9.45 pagi dan mesti berakhir jam 10 pagi bila Rampai Pagi ditutup. Saya rasa itu memadai walaupun banyak lagi yang boleh dikurapakkan.

Katak Atas Tempurung adalah kumpulan rencana pendek yang saya mula tulis secara mingguan pada tahun 1998. Dalam buku ini hanya memuatkan tulisan sehingga tahun 2000. Ada lagi banyak dalam simpanan saya. Ada cadangan untuk memberi nama buku kedua dan seterusnya ?

Awda boleh membeli buku ini dikedai buku Dewan Bahasa dan Pustaka. Jika awda memesan dari saya boleh juga. Harganya $B8.00 tambahan pos. Jika awda berada di sekitar BSB saya boleh hand delivered.

No comments: