Saturday, March 8, 2008

Masa Bekacambai

Hi, sudah seminggu saya tidak update blog ani. Bukan kering bahan. Biasalah bila ada tugasan menulis yang menghendakkan siap cepat. Kalang kabut jua dibuatnya. Datelinenya semua dekat-dekat. Minggu lepas saya siapkan satu skrip POP. Lapas atu PA Jah Masni dari Liputan Semasa menagih, mana tia skrip Tinjauan mengenai Shair ? Bahan sudah ada. Memasak nganya lagi. Ani saya kerjakan di tengah-tengah mau siapkan skrip drama TV; skrip bermusim dan skrip bersiri. Telefon berdering lagi. Hjh Jauyah merayu: Ji, sudah saya tagih penulis skrip lain, alum jua ada yang submit. Sori Ji ah. Aku ani inda kan ulang-ulang arah kita. Tahun lapas sudah kita membuat skrip sitcom kita. Inda kan mau pilih kasih. Saya pun pergi arah penulis lain. Tapi sampai ani alum ada yang antar. Abak-abak hatiku. Ia tah ku balik mengaga kita ani. Dua buting Ji ah, 1 untuk Hariraya dan 1 untuk tahun baru. Ah, ini dua sitcom mau dibuat.

Alum lagi tetarik nafas, Norleha dari Nur Islam pula dengan manja merayu. Ji, jangan lupa ah, skrip Maulud. Alamak anipun mau laju. Malam ani orang sudah bedikir di masjid.

Lain lagi ingul si Maslina Abdullah. Anak chef Wan si Sarena kan datang minggu ani katanya. Siapkan tia skrip atu. Ani skrip eco pelancongan.

Atu baru cerita skrip. Ada lagi yang mencuri masa. Acara Sembang Sastera sempena pesta buku membuatkan saya beparam di ICC tiga hari. Atu ok, majlis ilmu. Kemari bahari si Haji Kifli telefon: Ji inda kau ke Dewan Majlis baru? Orang ramai diundang hadir. Fikir punya fikir sayapun kata, auw. Nah panuh hari Sabtu ani dengan saya menghadirkan diri mendengar perbahasan di Dewan Majlis.

Nantitah saya rakatkan gambar arah blog ani.

1 comment:

Anonymous said...

See Here or Here